28 Mart 2012 Çarşamba

4+4+4 Eğitim Sistemi Ve Okul öncesi Eğitimi








OKUL ÖNCESİ EĞİTİM:

Meclis Genel Kurulu'nda, 4+4+4 teklifinin tümü üzerindeki görüşmeler tamamlandı. 
Yıllardır okulöncesi eğitimi yaygınlaştırmak için çalışmalar yapılmasına rağmen, yasa teklifinde okulöncesi eğitim zorunlu eğitimin dışında bırakmıştır. 
Teklifin tümü üzerinde konuşan Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, okul öncesi eğitim ile ilgili, "Kanuni bir zorunluluk haline getirilmiyor ama okul öncesi eğitim Türkiye'de önceden olduğu gibi 36- 60 ay grubundaki çocuklarımız için yüzde 100 okullaşma oranı hedefiyle devam edecektir. Yazması gerekmiyor ben de onu anlatmaya çalışıyorum zaten" dedi. 
Okul öncesi eğitimin zorunlu hale getirilmesine temel olarak bakıldığında  hiç bir mahsur olmadığını vurgulayan Bakan Dinçer, dünyanın hiç bir ülkesinde  okul öncesi eğitimin kanunla zorunlu hale getirilmediğini kaydetti. Dinçer,  Türkiye’de yaklaşık 36 bin civarında köy, 44 bin civarında mezra bulunduğunu,  okul öncesinin zorunlu hale getirilmesinin buralarda tedbir almayı  gerektireceğini ifade etti.

1 yorum:

  1. zaten insanlar artık bilinçlendi, şimdi bunun abartlması saçma bnce..

    YanıtlaSil